دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان

 

محبوبه کمالی، کارشناس امور قرآنی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان، گفت: جشنواره قرآنی مدهامتان در قالب هفت رشته قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند تا (10 شهریور) سال جاری جهت ثبت‌ نام در این جشنواره قرآنی اقدام کنند، ادامه داد: جشنواره قرآنی مدهامتان، (12 و 13 شهریور) در محل کانون تخصصی قرآن و نماز مسجد المهدی (عج) زاهدان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را شناسایی نخبگان قرآنی در سطح استان و همچنین ایجاد زمینه رقابت سالم در راستای شکوفایی استعدادهای جوانان و نشر و ترویج فرهنگ قرآنی و فراهم شدن زمینه گسترش فعالیت های قرآنی بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ایجاد ارتباط جوانان با مساجد، اهمیت دادن به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، جذب جوانان به مسجد و ارتقای سطح دانش قرآنی جوانان و استفاده از ابزارهای دینی برای هدایت و راهنمایی نسل جوان است.

مرتضی مودی، کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: از برجسته ترین ویژگی های این دوره اندیشه های آسمانی، برگزاری کارگاه های آموزشی از جمله کلاس های ولایت فقیه، امام شناسی، نجوم، دشمن شناسی، مدیریت فرهنگی و جذب جوانان به مسجد بود که مورد توجه مدیر مسئولان شرکت کننده در این همایش قرار گرفت.


وی افزود: تصحیح قرائت نماز توسط کارشناسان قرآنی و توزیع بن کارت کتاب بین مدیر مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از دیگر برنامه های اجرایی در این همایش بود.


مودی 95 درصد کلاس های آموزشی برگزار شده در این همایش را در سطح عالی عنوان و تصریح کرد: امیدواریم این برنامه ها در دوره های سال های آینده نیز استمرار داشته باشد.


سرپرست کاروان اعزامی سیستان و بلوچستان در پایان با تشکر از برخورد خوب عوامل اجرایی این همایش، برای هر چه بهتر برگزار شدن دوره های بعدی این همایش، پیشنهاداتی از جمله هدفمند شدن کلاس های آموزشی این دوره ها، برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیر مسئولان کانون های تخصصی، بهره مندی از اساتید روانشناسی برجسته کشوری، برگزاری کلاس های تفکر خلاق و جلسات مشترک مدیر مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان های مختلف جهت آشنایی و استفاده از تجربیات آنان و توزیع جزوات آموزشی و لوح های فشرده کلاس ها و همایش به تمامی استان ها جهت استفاده مدیر مسئولانی که در همایش حضور نداشتند را ارائه کرد.
 

صفحه قبل 1 صفحه بعد

ادامه مطالب این بخش
     
صفحات اصلی آرشیو شده